ZX81 Listing for tb.p


ZX81 program listing for **TRAIL BLAZER*SLR/1984

**TRAIL BLAZER*SLR/1984 (tb.p)

Run the enemy into your trail using arrow keys. Be careful not to crash yourself.


SYSTEM VARIABLES

PROG  : 16509
D-FILE: 18021
VARS  : 18814
E-LINE: 18815
STKBOT: 18815
STKEND: 18815


LEGEND

9999 means line number
PRINT means treat as KEYWORD P


PROGRAM LISTING

  10 REM **TRAIL BLAZER*SLR/1984
  20 LET S=0
  30 REM ****SET UP BOARD*******
  40 GOSUB 130
  50 REM ****PRINT CARS*********
  60 GOSUB 270
  70 REM ****PLAYERS MOVE*******
  80 GOSUB 330
  90 REM ****COMPUTERS MOVE*****
 100 GOSUB 400
 110 REM ****START AGAIN********
 120 GOTO 60
 130 CLS
 140 PRINT "                    
            "
 150 FOR A=1 TO 20
 160 PRINT " ";TAB 31;" "
 170 NEXT A
 180 PRINT "                    
            "
 200 LET X1=2
 210 LET Y1=15
 220 LET X2=19
 230 LET Y2=15
 240 LET D1=6
 250 LET A=7
 260 RETURN
 270 PRINT AT X1,Y1;
 280 IF PEEK (PEEK 16398+256*
PEEK 16399)<>0 THEN GOTO 520
 290 PRINT AT X2,Y2;
 300 IF PEEK (PEEK 16398+256*
PEEK 16399)<>0 THEN GOTO 550
 310 PRINT AT X1,Y1;"!";AT X2,Y2
;" "
 320 RETURN
 330 LET L$=INKEY$
 340 IF L$="" THEN LET L$=STR$ D
1
 350 LET X1=X1-(L$="7")+(L$="6")
 360 LET Y1=Y1-(L$="5")+(L$="8")
 370 LET S=S+1
 380 LET D1=CODE L$-28
 390 RETURN
 400 IF RND<.8 THEN GOTO 421
 401 LET A=INT (4*RND+5)
 405 GOSUB 490
 410 IF P=0 THEN LET D2=A
 420 IF P=0 THEN GOTO 610
 421 GOSUB 490
 422 IF P=0 THEN GOTO 410
 430 FOR A=5 TO 8
 440 GOSUB 490
 450 IF P=0 THEN LET D2=A
 460 IF P=0 THEN GOTO 610
 470 NEXT A
 480 GOTO 610
 490 PRINT AT (X2-(A=7)+(A=6)),(
Y2-(A=5)+(A=8));
 500 LET P=PEEK (PEEK 16398+256*
PEEK 16399)
 510 RETURN
 520 PRINT AT 0,0;"CRASH YOU DIE
D***"
 530 PRINT AT 15,5;"SCORE:";S
 540 PAUSE 4E4
 541 RUN
 550 PRINT AT 0,0;"YOU GOT HIM**
*"
 560 FOR A=1 TO 100
 570 LET S=S+1
 580 NEXT A
 590 PRINT AT 0,0;"             
 "
 600 GOTO 30
 610 LET X2=X2-(D2=7)+(D2=6)
 620 LET Y2=Y2-(D2=5)+(D2=8)
 630 RETURN
 700 SAVE "TB"
 710 RUN